Noutăți Tehnică Video

BMW anunță o nouă generație a sistemului de propulsie electric și un centru dedicat acumulatorilor

Grupul german a făcut un nou pas în direcția concretizării strategiei sale de mobilitate sustenabilă, anunțând crearea – printr-o investiție de 200 de milioane de euro – a unui nou Centru de Competență pentru celule de baterii.

Noul BMW Group Battery Cell Competence Centre va fi localizat la Munchen, fiind un centru interdisciplinar ce va fi inaugurat în 2019 în urma investiției ce va facilita și crearea a 200 de noi locuri de muncă. Ideea de bază este de a concentra într-un singur loc expertiza necesară dezvoltării de noi generații de celule de baterii, cu atenție sporită acordată compoziției chimice, a utilizării diferitelor materiale, a modului de comportament al celulelor în condiții extreme dar și pentru a putea evalua mai eficient diferite modele de forme și tehnologii de încărcare/descărcare. Practic, BMW – chiar dacă în continuare va externaliza producția efectivă a celulelor – vrea să dețină control total asupra procesului de creație, realizând astfel celule strict conforme propriilor specificații și cerințe.

Mai mult, grupul BMW a făcut publică și data – anul 2021 – la care va introduce pe piață cea de-a cincea generație a arhitecturii propulsoare electrice proprii, ce include motorul electric, transmisia, modulele electronice de transmisie a puterii, precum și bateria. Noua platformă de propulsie electrică va aduce cu sine o nouă modalitate de „ambalare” – motorul electric, transmisia și electronica aferentă fiind de acum o nouă componentă unică. Astfel, BMW va obține avantaje dimensionale, noua piesă unitară fiind semnificativ mai compactă decât cele trei amplasate până acum disparat, așa cum sunt folosite la generațiile actuale de modele electrice.

În plus, BMW pare să fi gândit noua arhitectură pentru a fi mai ușor amplasată la bordul diferitelor modele și derivate ale grupului, în timp ce noul motor electric dezvoltat de companie nu va mai utiliza deloc elemente rare. Și mai important poate fi însă anunțul oficial al utilizării unor noi acumulatori, cu design scalabil și modular – ce vor oferi din 2021 o autonomie de maxim 700 de km pentru EV și de 100 km pentru modele plug in hibrid.



PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE