Magazin Salonul Auto Los Angeles Știri Video

(Video) Auto Guangzhou: Mercedes-Maybach GLS 600, Lexus UX 300e

Auto Guangzhou: Mercedes-Maybach GLS 600, Lexus UX 300e

Mercedes-Maybach GLS, cel mai luxos SUV „de serie” al steluței în trei colțuri a avut premiera la ediția 2019 a spectacolului chinez de la Auto Guangzhou. Tot acolo, japonezii de la Lexus au prezentat primul lor EV din istorie: UX 300e.

Toate privirile sunt ațintite asupra Salonului Auto de la Los Angeles, despre care veți avea ocazia să citiți pe îndelete și să descoperiți toate noutățile importante în următorul număr al revistei Auto Motor și Sport. Însă noi facem un popas de partea cealaltă a planetei, tocmai în China, la Auto Guangzhou 2019. Unul de tip SUV, deoarece ambele noutăți majore de astăzi vin din această categorie. Încă un semnal al importanței crescânde a pieței din China pentru mărcile premium, Mercedes a împărțit sarcinile: a trimis la Los Angeles noile Mercedes-AMG GLE 63 / 63 S și GLS 63, în timp ce debutul major a fost rezervat pentru Auto Guangzhou – primul Mercedes-Maybach GLS 600 din istoria companiei.

Auto Guangzhou: Mercedes-Maybach GLS 600, Lexus UX 300e

Și, spre deosebire de extravagantul G650 Landaulet, noul Mercedes-Maybach GLS este un produs de serie, la fel ca „fratele” Maybach Clasa S. La cel ca la orice Maybach, adevărata magie are loc în interiorul GLS-ului – însă și exteriorul are parte de modificări discrete pentru a-l separa de versiunile standard. De remarcat, grila radiatorului cu dungi verticale, cromul prezent absolut peste tot, jantele de 22 sau 23 de inch, emblema Maybach de pe stâlpul D și cele opt nuanțe duale ale caroseriei. Înainte de a merge în opulentul habitaclu, o vorbă despre surpriza de sub praguri: acolo se ascund o pereche de „trepte” electrice, capabile să suporte o greutate de 200 kg. Acestea sunt lungi de 2,06 metri și au o lățime maximă de 21 cm în dreptul portierelor spate!

Auto Guangzhou: Mercedes-Maybach GLS 600, Lexus UX 300e

Interiorul seamănă – în față – destul de bine cu un GLS standard – zona dedicată șoferului prezintă aceleași specificații. Însă, dincolo de cele două scaune din față, Mercedes-Maybach GLS este dedicat în întregime „stăpânului”: al treilea rând de locuri a fost eliminat iar configurație include doar două sau trei locuri în spate. Evident, opulența nu mai este un cuvânt – ci o realitate: compania germană oferă de toate, de la sistem dedicat de entertainment la mini-frigider pentru șampanie. Sub capotă GLS 600 are „doar” un V8 de 4 litri. Este propulsorul twin-turbo al diviziei AMG, gândit să ofere în această configurație 558 CP și 730 Nm – în timp ce sistemul mild hybrid EQ Boost adaugă din când în când 22 CP și 250 Nm. Pasagerii din interior probabil nu vor simți nimic, însă Mercedes-Maybach GLS 600 4Matic va ajunge fără nici o urmă de efort la 100 km/h în 4,9 secunde și nu se va opri decât în dreptul valorii de 250 km/h.

La concurență cu Tesla și al său Cybertruck, Lexus a prezentat la Auto Guangzhou primul său model complet electric: UX 300e. China ar putea fi o piață cheie pentru noul SUV cu emisii zero, însă UX 300e este un model global, urmând să devină disponibil și în Japonia sau Europa. Este aproape imposibil de diferențiat față de versiunea convențională din exterior sau interior – singurele modificări includ dimensiunile și forma portului de încărcare, noile jante aerodinamice, garda la sol redusă cu 20 de mm și redesenarea instrumentarului de bord.

Desigur, sub capotă se află de acum un motor complet electric – 150 kW și 300 Nm, acesta fiind cuplat la un set de acumulatori de doar 54,3 kWh. Energia ar trebui să fie suficientă pentru un parcurs de maxim 400 km – însă estimarea a fost realizată pe baza vechiului standard NEDC, mult mai departe de realitate și de noul barem WLTP. Cel puțin UX 300e se va încărca destul de rapid – cu maxim 6,6 kW în sistem AC și până la 50 kW la stațiile publice rapide DC. Lexus nu a oferit și alte date despre performanțe, însă acestea nu vor fi strălucite ținând cont de masa de 1900 kg. 

Cu toate că vom discuta acum despre un model american – Chrysler 300 – tot nu ajungem mai aproape de Los Angeles. În schimb, ne oprim în Australia, acolo unde FCA a creat modelul special Chrysler 300 SRT Pacer. Momentan acesta este un unicat, însă compania vrea să introducă și o versiune cu o producție limitată – totul pentru a sărbători cea de-a 50-ea aniversare a modelului de performanță Valiant Pacer din 1969. Marele sedan 300 este aproape uitat în Europa sau chiar și acasă în SUA, însă nouă chiar ne place culoarea „Wild Yellow” și V8-ul de 6,4 litri ce ascunde 469 CP sub capotă.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE