Revista AMS Salonul Auto de la Frankfurt Știri Video

(Video) Auto Frankfurt este aproape gata pentru IAA

Auto Frankfurt este aproape gata pentru IAA

Cu o abundență de noutăți eliberate în zilele de dinaintea selecției oficiale a Salonului Auto de la Frankfurt IAA, 2019 se anunță la apel cu o toamnă bogată pentru industria auto. Acum, cu doar câteva ore înainte de primii pași pe covorul roșu, să trecem în revistă ce noutăți putem deja descoperi.

Am tot văzut Honda e în felurite chipuri, adică sub formă de concept și prototip de pre-producție. Iar acum producătorul japonez ne-a dezvăluit primele imagini și detalii tehnice conformate ale versiunii de serie. Care este identică cu tot ce am văzut până acum, inclusiv la nivelul camerelor exterioare ce proiectează imagini pe două ecrane de câte șase inch. Știm, de asemenea, că vor fi două versiuni ale motorului electric – ambele păstrând balanța de echilibru la 50:50 – 136 sau 154 CP, ambele cu 315 Nm. Acumulatorii de 35,5 kWh vor fi suficienți pentru o autonomie de până la 220 km, cu funcția de încărcare rapidă acoperind 80% din capacitate în aproximativ 30 de minute.

Auto Frankfurt este aproape gata pentru IAA

O noutate așteptată încă de când a fost lansat conceptul Mission E, electricul Porsche Taycan este în sfârșit cât se poate de oficial un model de serie. Iar numele complet include legendarele particule Turbo și Turbo S – două motoare electrice livrează, standard 616 CP. Însă setările permit și atingerea a 671 sau 751 CP. Iar acumulatorii de 93,4 kWh livrează maxim 450 / 412 km de autonomie. Cu sistem 800v de reîncărcare de până la 270 kW pentru atingerea pragului de 80% în doar 22, 5 minute. Stați aproape de AMS și veți afla mult mai multe despre Taycan.

Auto Frankfurt este aproape gata pentru IAA

Despre modelul electric teuton se vorbește de ani de zile, însă frații de concern italieni de la Lamborghini au păstrat tăcerea cu privire la propriul debut major de la Frankfurt. Însă au decis totuși să fure startul și să îl prezinte cu câteva zile înainte de începerea ediției 2019 a IAA. Nu de alta, dar își doreau lumina reflectoarelor doar pentru ei – și aveau de ce: Sián este prima aplicație electrificată din Sant’Agata Bolognese. În obișnuitul stil, Automobili Lamborghini ne oferă o surpriză delicioasă sub forma celui mai puternic model de serie din istoria sa. Sián sosește în gama constructorului peste Aventador SVJ, chiar dacă utilizează fix același V12, aspirat natural, de 6,5 litri – cu tot cu ai săi 770 CP. Care acum au fost urcați la cifra 785 CP.

Însă introduce în ecuație și un sistem mild hybrid pe 48 volți menit să adauge un plus de 34 CP – iar noutate constă și în faptul că Sián se poate deplasa electric, în cadrul unor manevre la viteză foarte mică și în marșarier. Însă domeniul său predilect sunt cifrele ridicate – 819 CP în total, raport kg/CP mai bun decât la Aventador SVJ, plus o viteză maximă de peste 350 km/h. Evident, noul Sián este și cel mai sprinten Lambo – ajunge la 100 km/h în doar 2,8 secunde, în timp ce reprizele 30-60 și 70-120 km/h câștigă din plin de pe urma plusului electric. Mecanica este, în rest, cunoscută: transmise automată cu șapte rapoarte, AWD cu diferențial autoblocant mecanic în spate. La fel și designul – chiar dacă este în același timp foarte proaspăt, datorită inspirației clare din conceptul Terzo Millennio. Ah, iar cifra 63 de pe aripioara de rechin din fibră de carbon din spate este un indicator simplu – atâtea exemplare, deja antamate, vor fi produse în onoarea anului (1963) fondării ilustrului producător.

Europa pare să calce pe urmele vecinilor de peste Atlantic în ultima vreme – clienții nu prea mai caută mici citadine, ci mai degrabă preferă crossover-uri și SUV-uri din clasele imediat superioare. Hyundai, însă, este perfect încrezător în steaua modelelor de clasă mini, dovadă fiind noua generație i10 – frate bun cu surata Kia Picanto. Micul hatchback are cam aceeași lungime și ampatament ca și înainte, însă arată mai sportiv deoarece este cu 20 mm mai lat și cu 2 cm mai scund. Poate designul exterior nu a convins pe toată lumea – i10 știe să-și conserve „aroma” asiatică, însă cu siguranță interiorul va marca puncte importante pe lista viitorilor doritori.

Planșa de bord este dominată de un „touchscreen” de 8 inch cu suport pentru Apple CarPlay & Android Auto, iar posesorii vor avea parte și de reîncărcare wireless pentru smartphone-ul dotat cu noua aplicație ce permite accesarea de la distanță a numeroase funcții. Volumul portbagajului este de 252 litri, în timp ce al propulsorului este de doar unul sau 1,2 litri – suficient pentru a dezvolta 67 CP / 96 Nm sau 84 / 118 CP. Există doar transmisii cu cinci rapoarte – manuală sau robotizată, dar și „Idle Stop and Go” (ISG) sau Eco Pack pentru un plus de eficiență.

Am vorbit despre noutățile anticipate ale Seat, acum să discutăm și despre ce aduce noul lor brand „satelit” – Cupra. La Frankfurt aceștia se vor ocupa de secțiunea concept, cu ajutorul noului Tavascan. Și de cea a previziunilor, deoarece este foarte probabil ca în viitor să avem nu doar modele crossover PHEV (anticipate de Formentor), ci și unele complet electrice. Nu de alta, dar dincolo de stilul fantezist, Tavascan are și parte de elemente gata de producție – sistemul de propulsie cu zero emisii bazat pe arhitectura MEB a grupului Volkswagen. Sigur, vorbim despre un viitor crossover electric de performanță – două motoare pentru 4×4, putere combinată de 306 CP și acumulatori de 77 kWh pentru o autonomie de maxim 450 km.

Știm că producătorii vor să ofere câteva momente de „intimitate” cu modelele lor noi înainte de asaltul senzorial reprezentat de zilele oficiale ale Salonului Auto de la Frankfurt. Însă, această practică are logică atunci când vorbim despre noutăți majore – nu de versiuni cu facelift sau simple ediții speciale. Și totuși, este posibil ca ei să aplice psihologia inversă: oferă doar „pleava” și țin deoparte lansările importante. Oricum ar fi, noi nu le trecem cu vederea. Oricât de mici ar fi aceste modele – la propriu, dacă ne referim la Smart EQ ForTwo și EQ ForFour. Facelift-ul este, destul de clar, inspirat de liniile de stil ale conceptelor Forease – demonstrând în același timp că Smart nu se abate de la drumul său, de acum complet electric. Schimbările sunt mai ales practice (un nou sistem de infotainment) și estetice – datele tehnice rămân neschimbate. Craioveanul Ford Puma se prezintă la IAA cu Titanium X, cu un plus de personalitate – una mai premium. Iar „vecinii” cehi de la Skoda au decis că este timpul să ne imaginăm că suntem la Monte Carlo… în Scala și Kamiq.

P.S. Pe larg, despre noutățile din timpul Salonului Auto de la Frankfurt IAA, ediția 2019, veți putea citi în numărul din noiembrie al revistei Auto Motor și Sport.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE