Știri Video

(Video) Audi e verde cu A6, Q7 & A8 L e quattro

Audi e verde cu A6, Q7 & A8 L e quattro

Audi A6 55 TFSI e quattro și A8 L 60 TFSI e quattro sunt cei mai noi reprezentanți plug-in hybrid ai gamei constructorului din Ingolstadt. În schimb, Q7 60 TFSI e sosește drept membrul eco al galeriei de SUV-uri a companiei.

Chiar dacă limuzina A8 e quattro și Q7 e au fost prezentate mai la începutul lunii, primul pe lista noastră este A6 55 TFSI e quattro (un nume ușor de uitat). Modelul de clasă medie face parte din portofoliul de modele hibrid prezentate în Martie la Salonul Auto de la Geneva – format de acum din Q5 și Q7, A6 plus A7 Sportback și marele A8. Este aproape la fel ca orice alt A6, prețul în Germania pornind de la 68.850 euro – diferența majoră fiind prezența celui de-al doilea port, dedicat reîncărcării.

Audi e verde cu A6, Q7 & A8 L e quattro

Sub capotă se află un motor pe benzină cu doar patru cilindri în linie, turbo, de 2 litri și 252 CP. Motorul electric este integrat în cutia S tronic cu șapte rapoarte și livrează încă 105 kW (141 CP). Totalul general este de 367 CP și 500 Nm, sistemul de propulsie fiind comun cu cel al SUv-ului Q5 55 TFSI e quattro. A6-le PHEV ajunge la 100 km/h în 5,6 secunde și la viteze maxime de 135 (EV) sau 250 km/h. Acumulatorii au 14,1 kWh și oferă o autonomie WLTP de maxim 53 km. Reîncărcarea se face la maxim 7,4 kW – durează 2 ore și jumătate de la zero.

Audi e verde cu A6, Q7 & A8 L e quattro

La vârful piramidei PHEV a celor de la Audi se află, de acum, A8 L 60 TFSI e quattro și Q7 60 TFSI e – modele care împart același sistem de propulsie electrificat. La fel ca la A6 e, stilul este în mare parte neschimbat față de versiunile clasice (ICE – combustie internă), cu excepția câtorva detalii: portul de reîncărcare, restilizări discrete ale câtorva elemente exterioare și adăugarea de informații relevante în meniurile sistemelor de infotainment. În plus, ambele au câte un buton EV pe display-urile tactile inferioare, pentru parcursuri complet electrice de până la 46 de km (WLTP) pentru ambele modele.

Sub capotă se află un V6 de 3 litri și împreună cu motorul electric generează un total combinat de 449 CP și 700 Nm. La A8 L 60 TFSI e quattro motorul electric de 100 kW este integrat în cutia de viteze cu opt rapoarte, în timp ce bateria are aceeași capacitate de 14,1 kWh ca și pe A6 sau Q5 e. În schimb, Q7 e primește un pachet de acumulatori ceva mai generos – de 17,3 kWh. A8 va fi oferit în format plug in hybrid atât cu ampatament standard, cât și în versiunea deja prezentată – A8 L 60 TFSI e quattro. Performanțele sunt asemănătoare pentru limuzină și SUV: 0-100 km/h în aproximativ 5 secunde și viteze maxime de 135 km/h (EV) și 250 km/h.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE