Știri Video

(Video) Audi se răsfață cu RS 5 Sportback și SQ5 TDI, VW cu T6.1

(Video) Audi se răsfață cu RS 5 Sportback și SQ5 TDI, VW cu T6.1

Noua Mazda3 a ajuns în România, cu prețuri și echipamente, în timp ce BMW devine protagonistul auto al serialului VLAD, de pe ProTV. În Europa, constructorul din Ingolstadt livrează performanță în ambalaje diferite: RS 5 Sportback sau SQ5 TDI. Iar VW are Bulli – T6.1. 

Compacta japoneză a ajuns și în România, unde se poziționează printre ofertele din zona superioară a segmentului, inclusiv printr-un pachet generos de dotări încă din versiunea de bază – Standard. Urmează apoi nivelul de dotări Plus, la care se pot apoi adăuga – pentru prima oară – și pachete suplimentare: Sound (500 €), Style (1.100 €), Luxury (1.500 €) și Safety (900 €). Printre noutățile tehnologice notăm și introducerea unui sistem Mild-Hybrid, prețurile pentru Mazda3 pornind de la 19.890 €, cu TVA inclus, pentru versiunea Skyactiv-G122. Versiunea Skyactiv-D116 cu propulsor diesel pornește de la 21.990 € – iar pentru versiunea Skyactiv-X mai avem de așteptat un pic, nefiind încă prezentă în oferta locală.


La ProTV, fanii serialelor cu standarde cinematografice vor avea parte de un nou debut luni, 25 februarie – serialul VLAD, ce va fi difuzat săptămânal, de la 20.30, timp de 13 episoade. Bazat pe o licență turcească, producția Ezel, pariul postului de primăvară pentru această primăvară este inspirat de clasica poveste a Contelui de Monte Cristo. Adaptarea modernă nu mai are parte de trăsuri, de această dată – ci de automobile BMW. Constructorul are „patru actori și o actriță” – un Seria 6 Gran Turismo pentru personajul principal, Vlad Pop, interpretat de Adrian Narte, un Seria 4 Gran Coupé, un Seria 4 Cabriolet, un X6 și motocicleta BMW R Nine T.



Audi se preocupă astăzi de clienții în căutare de performanță… diesel sau pe benzină. Astfel, constructorul din Ingolstadt a dezvăluit că divizia Audi Sport acceptă primele comenzi pentru limuzina RS 5 Sportback acasă în Germania, dar și pe alte piețe din Europa. Practic, datorită caroseriei cu cinci uși, RS 5 Sportback este cât se poate de RS – parte frontală și posterioară tipică, jante forjate de 19 sau 20 inch, evacuare sport și culoarea exclusivă Sonoma green metallic. Sub capotă, un V6 biturbo de 2,9 litri, din seria TFSI, oferă celui de la volan 450 CP și 600 Nm. Destul pentru a sprinta la 100 km/h în 3,9 secunde în drum spre viteza maximă de 280 km/h. Pentru „numai” 82.700 euro.



Pentru cei care tehnologia diesel nu este în nici un fel „dezastruoasă” atunci când este executată corect, Audi le oferă ocazia de a îmblânzi noul crossover SQ5 TDI. A doua generație a SUV-ului diesel de performanță păstrează rețeta de la prima generație – inclusiv propulsorul V6. Însă adaugă noi elemente ecuației performanței – precum sistemul mild hybrid. Un clasic 3.0 V6 TDI se ascunde sub capotă, livrând 347 CP și 700 Nm. De la 0 la 100 km/h sunt necesare doar 5,1 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, în timp ce consumul mediu este de 6,6 – 6,8 l/100 km. Noutatea majoră este reprezentată de sistemul electric pe 48 volți, compresorul electric (EPC) și sistemul mild hybrid (MHEV), a cărui baterie Li-Ion este amplasată sub portbagaj.


EPC-ul este asistentul perfect pentru sistemul turbo, eliminând efectul de „lag”, în timp ce sistemul MHEV poate recupera până la 12 kW de energie și este capabil să reducă consumul cu până la 0,7 l/100 km. Pentru asta, la viteze între 55 și 160 km/h, sistemul va recupera energia, va decupla ambreiajul sau va opri motorul de tot (coasting) până la 40 de secunde. În plus, sistemul start/stop intră în funcțiune la viteze de până la 22 km/h. Ca orice model S și noul SQ5 TDI are parte de sistemul de tracțiune integrală quattro, legat la transmisia automată tiptronic cu opt rapoarte și dotat cu diferențial central (variația puterii este de până la 70% sau 85% pe față/spate). Opțiunile includ un diferențial sport pe spate, sau direcția dinamică – în timp ce amortizoarele controlate electronic sunt standard (suspensia este coborâtă cu 30 de mm față de Q5).


SQ5 TDI este un SUV de performanță discret, fără nici o îndoială. Elementele distinctive sunt culoarea exclusivă „panther black”, jantele de 20 sau 21 inch (cu opțiuni de 21 inch de la Audi Sport), ornamentele din aluminiu sau multitudinea de logo-uri S de la exterior și interior. În habitaclu, clienții vor fi întâmpinați de scaune S sport, finisate în piele și Alcantara sau piele Nappa, precum și de ornamente aluminiu/lemn ori din fibră de carbon. Utilitatea de SUV de familie nu s-a pierdut pe drum – capacitatea portbagajului este de 550 / 1550 litri. Sistemul de top MMI navigation plus vine cu ecran central de 8,3 inch și servicii Audi connect, ce include conexiune LTE pentru hot spot Wi-Fi. Nu lipsesc conectivitatea Apple CarPlay și Android Auto sau standardul de încărcare wireless Qi. Sistemele de asistență includ de acum și funcții semi-autonome, precum Audi active lane assist – parte din pachetul opțional Tour.

Volkswagen, divizia Comerciale, a prezentat versiunea T6.1 a celeide de-a șasea generații a faimosului van Transporter. Volkswagen Commercial Vehicles a introdus modelul actual în 2016 și de-a lungul tuturor generațiilor acesta a depășit deja vânzări de 12 milioane de exemplare. Prezentat momentan în versiune Multivan, T6.1 pare desprins direct de pe planșa de proiectare a designerilor care s-au ocupat de modelele din zona superioară a gamei VW – Arteon și Touareg. De altfel, partea frontală vine cu schimbări majore pentru T6.1, grila fiind de acum de mari dimensiuni și unificată – plus lipită de farurile LED. Aceeași tehnologie este utilizată pentru stopuri, însă tușa modernă a acestora este complimentată excelent de cea vintage a schemei de culori duale de pe T6.1 Multivan.


La interior, T6.1 stă și mai bine. VW dotează modelul Multivan cu un instrumentar de bord digital cu ecran de 10,25 inch, în timp ce planșa de bord găzduiește în partea centrală și cel mai nou sistem de infotainment – MIB3, cu ecran tactil de 9,2 inch. Suita de sisteme de asistență a șoferului include sistemele Cross Wind Assist, Lane Assist, sau rear traffic alert cu auto emergency braking. Propulsoarele oferite sunt din clasica gamă TDI, de 2 litri cilindreei și dotate cu 90, 110 sau 150 CP. Varianta Bi-TDI are de acum 199 CP, standard cu DSG și opțional cu AWD. În plus, VW dezvoltă alături de ABT versiunea complet electrică cu acumulatori de 38,8- ori 77,6 kWh ce vor permite o autonomie teoretică de până la 400 km.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE