Știri Video

(Video) Aspark Owl, un nou hyper-EV & Xpander, un nou Mitsu-cross

Aspark Owl, un nou hyper-EV & Xpander, un nou Mitsu-cross

Aspark Owl, Tesla Rodster, Pininfarina Battista, Lotus Evija, Rimac C_Two sau Nio EP9 – nișa hypercar-urilor cu propulsie integral electrică devine de-a dreptul… aglomerată. În schimb, Mitsubishi propune un nou crossover – Xpander Cross.

Un nume inedit – Aspark Owl – dar mai ales specificații tehnice impresionante… cel puțin pe „hârtia” comunicatului oficial. Dincolo de posibilele glume cu privire la metaforicele aripi ale noului hyper-EV – sau cu privire la posibilitatea de a-și roti farurile și partea frontală precum o bufniță – Aspark Owl este un produs nou și foarte interesant. Vine din Japonia – țară care mai degrabă încearcă să-și facă o tradiție EV pe zona fuel cell.

Aspark Owl, un nou hyper-EV & Xpander, un nou Mitsu-cross

Însă, Aspark Owl are la bord patru motoare electrice pentru a livra o putere totală de 1985 CP și 2000 Nm. Energia provine din setul de acumulatori destul de mic, de 64 kWh, suficient pentru o autonomie de 450 de kilometri. O valoare ipotetică, mai ales că este extrapolată pe standardul NEDC, de acum defunct în Europa. Și mai impresionante sunt potențialele cifre de performanță: 0-60 mph (96 km/h) în doar 1,69 secunde – posibil cea mai bună valoare a unui model de serie. Și lista continuă: 0-300 km/h în 10,6 secunde și o viteză maximă de 400 km/h.

Conform creatorilor de la Aspark, numele Owl nu a fost ales întâmplător, hyper-EV-ul lor fiind menit să evoce o prezență „feminină”. Evident, interpretarea stilului de lucru este întotdeauna subiectivă… Oricum, Aspark Owl utilizează cele mai noi tehnologii și pentru construcția caroseriei – toate panourile sunt din CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon), doar plafonul are cadru de oțel pentru extra-rezistență. În schimb, șasiul monococă de sub acestea este integral realizată din fibră de carbon și are o greutate de doar 120 kg. Suspensia cu amortizoare hidraulice are trei setări pentru garda la sol, între 80 și 160 mm, frânele carbo-ceramice au etriere cu 10 pistonași pe față, iar totul va costa un minim de 2,9 milioane de euro – Aspark va oferi modelul Owl într-o serie limitată la doar 50 de exemplare.

Aspark Owl, un nou hyper-EV & Xpander, un nou Mitsu-cross

Europa are seria Stepway de la Dacia, care include modelul cross-MPV Lodgy Stepway. De acum, și zona ASEAN (prima piață de desfacere fiind Indonezia) are propriul reprezentant: Mitsubishi Xpander Cross. Producătorii auto par să mai fi inventat o nișă – cea a jumătăților de minivan cu jumătăți de crossover. O să o botezăm, pur și simplu, cross-MPV. Reprezentantul Mitsubshi, Xpander Cross, arată la fel de neconvențional precum era odinioară Renault Scenic XMOD – primind o mulțime de trăsături de SUV: protecții în partea de jos a caroseriei, aripi extinse cu 50 de mm, jante de 17 inch și mai ales o suspensie înălțată cu 20 mm. Există și culori noi – Sunrise Orange sau Graphite Gray, însă sub capotă se află același propulsor: 1.5 litri pe benzină, aspirat natural, capabil de 105 CP și 141 Nm.

În România, Ford a dezvăluit prețul pentru noul SUV produs la Craiova – Puma. Acesta are, pe piața locală, un preț special de lansare de 16.500 de euro (20.250 € preț de listă), cu TVA. Versiunea standard este Titanium, motorizarea de bază fiind EcoBoost-ul de 1 litru și 125 CP. Cutia de viteze automată cu 7 rapoarte costă în plus 1500 de euro, iar noul 1.0l EcoBoost Hybrid de 125 sau 155 CP poate fi achiziționat la un preț de listă de 20.750 sau 21.750 €. Singura motorizare diesel, 1.5l EcoBlue 120 CP, va deveni disponibilă din mai 2020 începând de la 21.750 €.   

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE