Știri Video

(Video) Asia „debut”: Yaris, D-Max, Copen GR Sport

Asia debut: Yaris, D-Max, Copen GR Sport

Am adunat pentru astăzi câteva noutăți de la bună parte dintre producătorii din Asia. Primul pe listă este globalul Toyota Yaris, urmat de mult mai marele Isuzu D-Max. Apoi facem o paralelă de la mic la mare cu Daihatsu Copen GR Sport și Hyundai iMax N Drift Bus.

Toyota a decis ca atât Asia – mai ales Japonia (acolo unde numele Yaris îi ia locul vechiului „Vitz”) cât și Europa să primească același model. Și americanii au parte de subcompactă, însă sub forma unei Mazda2… Yaris a ajuns, între timp, la cea de-a patra generație. Una care face trecerea la cele mai noi tehnologii ale casei, mulțumită introducerii noii versiuni a platformei tehnice globale a casei: Toyota New Global Architecture-B (TNGA-B). Și are sub capotă și un nou propulsor hibrid, denumit pompos „1.5 Hybrid Dynamic Force”.

Asia debut: Yaris, D-Max, Copen GR Sport

Pentru că avem de-a face cu un constructor din Asia, Yaris nu a crescut în lungime (-5 mm) sau înălțime (-40 mm), ci doar la capitolele lățime (+50 mm) și ampatament (+50 mm). Designul este și el tipic din Asia, Yaris încercând (rămâne de văzut dacă va reuși) din răsputeri să iasă din zona conformistă a generației actuale. Unora le vor place aceste forme evoluate, altora nu. Partea frontală păstrează combinația dintre grilele superioară și inferioară – însă abandonează motivul literei „X”. Partea din spate pare cea mai „cuminte” – fiind totuși mai îndrăzneață. Ce ar putea deranja cu adevărat sunt proporțiile ciudate ale lateralului…

Asia debut: Yaris, D-Max, Copen GR Sport

Mult mai importante sunt schimbările aduse interiorului. Aspectul de jucărie „ieftină” al generației anterioare a fost abandonat în favoarea unor materiale de calitate mai bună și a unui plan general contemporan. Astfel, șoferul are parte de un mic ecran multi-funcțional în mijlocul instrumentelor de bord clasice, de un display central tactil poziționat sus pe planșa de bord și de un head-up display de 10 inch. Sub capotă Yaris are parte de noul sistem de propulsie „1.5 Hybrid Dynamic Force”.

Acesta este un sistem hibrid clasic (fără încărcare de la priză!) ajuns la cea de-a patra generație, derivat din sistemele de 2.0 sau 2.5 utilizate pe Corolla, RAV4 sau Camry. Propulsorul pe benzină are 1,5 litri și doar trei cilindri, funcționează ca de obicei în ciclu Atkinson și ajunge la o eficiență termală de 40%. Aparent, inclusiv cu ajutorul noului acumulator care în sfârșit trece de la NiMh la Li-Ion, Yaris este cu 15% mai puternic și cu 20% mai economic decât versiunea precedentă. Nici un fel de cifre concrete, însă…

Isuzu este un nume mai puțin cunoscut în Europa, însă modelul pickup D-Max are cu siguranță fanii săi. Și s-ar putea ca baza de susținători să crească, odată ce noua generație – lansată de curând în Thailanda – va ajunge și pe Bătrânul Continent. Europenilor le va plăcea, cel mai probabil, versiunea gata de orice în off-road V-Cross – aceasta aducând cu sine și specificații de vârf: sistem de infotainment cu ecran de 9 inch și Android Auto / Apple CarPlay, transmisie automată, precum și un nou propulsor turbodiesel de 3 litri și 188 CP / 450 Nm.

Daihatsu și Toyota Gazoo Racing – un parteneriat ciudat, dacă nu ne-am aduce aminte de faptul că Toyota deține de ceva vreme Daihatsu. Așadar, în Japonia micul Copen va putea fi achiziționat și în versiunea GR Sport. Va avea tot un motor de 660 cmc și 63 CP, însă va fi mai dinamic atât vizual cât și din punct de vedere tehnic, modificările concentrându-se mai ales pe îmbunătățirea ținutei de drum.

Divizia Australiană a constructorului asiatic Hyundai a livrat un foarte interesant proiect… pentru 7+1 prieteni pasionați de competițiile de drift: iMax N Drift Bus. Echipa de pasionați de van-uri de dimensiuni mari și parcursuri virajate a luat un H-1 (Grand Starex / i800 pentru alte piețe) și i-a aplicat tratamentul N. Rezultatul – iMax N Drift Bus are tot opt locuri, însă sub capotă se ascunde acum un V6 de 3,5 litri twin turbo capabil să dezvolte 402 CP și 555 Nm. Totul este apoi transmis roților spate prin intermediul unui diferențial cu alunecare limitată…

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE