Știri Video

(Video) AMG de FoS: Goodwood, Mercedes și A45 / CLA45

(Video) AMG de FoS: Goodwood, Mercedes și A45 / CLA45

Mercedes-AMG a pregătit pentru ediția 2019 a Goodwood Festival of Speed cel mai important debut între constructorii care s-au prezentat în Marea Britanie cu modele de serie – cvartetul A45 / A45 S și CLA45 / CLA45 S.

Membrii familiei compacte germane sunt cu siguranță unele dintre cele mai interesante iterații de pe scena „hot hatch” (chiar dacă „vărul” CLA este de fapt un „sedan”), nu doar pentru că își depășesc cu brio rivalii direcți sau indirecți. Ci mai ales deoarece noile versiuni „S” sunt de-a dreptul cele mai puternice automobile de serie din lume dotate cu propulsoare cu patru cilindri. Mercedes-AMG pare pregătit să le facă viața grea rivalilor din zona compactă – deja cunoscutele A35 / CLA35 au oferit un indiciu cu privire la intențiile războinice ale departamentului sportiv al Daimler. Iar strategia sa este, aparent, simplă: la fel ca Mercedes, divizia AMG aglomerează oferta – A35, A35 Saloon, CLA35, CLA35 Shooting Brake, iar de acum și noile A45 / A45 S sau CLA45 / CLA45 S.

Iar alegerea de a le prezenta în cadrul Goodwood FoS nici nu se putea mai potrivită – festivalul britanic a devenit în ultimul timp o adevărată rampă de lansare pentru cele mai exotice/năstrușnice/glorioase mașinării. Așadar, de ce nu și modele de serie gândite pentru publicul larg… Mai ales dacă caracteristicile tehnice le includ pe ambele în clubul celor patru secunde, odinioară rezervat doar supercar-urilor extreme?! Mai exact, cele patru modele, pe numele lor complet A45 4Matic+ / A45 S 4Matic+ și CLA45 4Matic+ / CLA45 S 4 Matic+, au parte de nou dezvoltatul propulsor de 2 litri cilindree, cu patru cilindri în linie și supra-alimentare. Rezultatul – 387 CP și 480 Nm în versiunea standard, sau 421 CP și 500 Nm pentru S. Indiferent de alegere, la pachet mai sosesc și o transmisie cu dublu-ambreiaj și opt rapoarte, plus sistemul de tracțiune integrală 4Matic+. Iar acesta include chiar și un mod Drift (standard pe S, opțional în versiunea de bază), datorită AMG Torque Control.

Însă nu cu ajutorul său sunt obținute performanțele maxime: 100 km/h în fix patru secunde pentru A45. Sau 3,9 secunde pentru nebunescul A45 S. Versiunile CLA sunt cu fix o zecime de secundă în spate. Însă toate au aceeași viteză maximă: 250 km/h sau 270 km/h, cu AMG Driver’s Package. Vizual, versiunile 45 / 45 S rămân capabile de o parțială integrare în viața cotidiană – ar putea fi confundate cu variantele 35 dacă nu sunt observate duzina de elemente verticale din grila radiatorului, aripioarele canard de lângă prizele de aer frontale supradimensionate (datorită pachetului AMG Aerodynamic) sau evacuările cvadruple de 82 sau 90 mm din spate. Însă, spoilerele de pe plafon și capota portbagajului nu prea lasă loc de îndoială…

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE