Știri

Alpina D3 S este un fel de M3… diesel

Alpina D3 S este un fel de M3 diesel

Alpina D3 S sosește cu puterea unei „locomotive” diesel pentru a-i satisface pe clienții BMW care și-ar dori o alternativă la clasicul M3 pe benzină. În plus, Opel ne povestește un pic din istoria modelelor sale comerciale.

Oricât de hulită ar fi devenit tehnologia diesel în ultimii ani, există încă destui care nu se feresc de ea – mai ales atunci când provine de la un producător respectabil precum Alpina. Și mai ales dacă sunt implicate și elemente de performanță… Alpina și-a prezentat alternativa directă la BMW M3 – modelul Alpina B3 – încă de la sfârșitul anului trecut. Acum a sosit timpul pentru a întregi familia cu potentul Alpina D3 S.

Alpina D3 S este un fel de M3... diesel

Acesta sosește peste nivelul de performanțe oferit de vârful de gamă standard – BMW M340d. De acum, respectabilul șase cilindri în linie de 3 litri are 355 CP și 730 Nm, iar Alpina D3 S ajunge la 100 km/h în doar 4,6 sau 4,8 secunde – pentru sedan sau break. Conform specialistului aftermarket din Buchloe, Alpina D3 S va ajunge la 270 sau 273 km/h, în funcție de versiunea de caroserie aleasă de client.

Alpina D3 S este un fel de M3... diesel

Pentru a face față creșterii puterii, noul model diesel are aceeași suspensie cu modelul B3, diferențial cu alunecare limitată pentru puntea spate, un nou software pentru transmisia ZF cu opt rapoarte, precum și sistemul de frânare al fratelui mai mare B5 Bi-Turbo. Ca de obicei, diferențele de stil față de variantele standard de la BMW sunt extrem de subtile – minus eternele jante de 20 de inch cu 20 de spițe, de acum cu 14 kg mai ușoare. În Germania sedan-ul costă 70.500 de euro, în timp ce modelul station wagon pornește de la 71.900.

Alpina D3 S este un fel de M3... diesel

 

Opel are o istorie de peste 120 de ani în segmentul vehiculelor destinate livrărilor – în 1899 devenea producător pentru un „vehicul motorizat de transport” pe baza „Sistemului Lutzmann”. Chiar și pe timp de pandemie, supermarket-urile magazinele alimentare, farmaciile sau căminele de bătrâni primesc livrări în fiecare zi. Profesioniștii din domenii variate se vor deplasa pentru a repara sau instala echipamente – iar Opel propune doritorilor de autovehicule comerciale ușoare modelele Combo, Vivaro și Movano.

Alpina D3 S este un fel de M3... diesel

Prima fotografie a unui autovehicul comercial ușor Opel datează din 1901 și prezintă modelul Lutzmann ca un fel de cărucior pentru bagaje, cu caroserie închisă – cu o putere de 5 cp și o viteză de aproximativ 20 km/h! Apoi, Opel „Dienstwagen” (mașină de serviciu) din 1931 a fost poate primul autovehicul comercial ușor conform principiilor moderne. Acest panel van avea un volum de depozitare de 500 kg și devenea un succes uriaș în clasa sa – acoperind o cotă de piață de 80%. A urmat Opel Blitz „Eintonner” din 1934, devenit versiunea de bază a bine-cunoscutului camion Opel.

Ulterior, perioada „Wirtschaftswunder” (miracolul economic) a Germaniei este epoca modelului
Opel „Schnelllieferwagen” (autovehicul pentru livrări rapide). Regula de bază pentru oamenii de afaceri este livrarea cât mai rapidă către clienți, Opel deservind cerințele acestora cu Olympia Rekord „Schnelllieferwagen” (1953), Rekord P2, sau Rekord C Caravan din 1966. Compania intră în epoca modernă în momentul apariției primului Combo, bazat pe Kadett, în 1985. Iar viitorul va deveni electric, inclusiv datorită viitorului Vivaro-e.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE