Noutăți Salonul auto de la Frankfurt

Aicon & Elaine, conceptele Audi despre viitorul autonom, se dezvăluie la Frankfurt

Audi a decis ca alături de puternic tehnologizata limuzină A8, ce dispune de capabilități autonome Level 3 SAE, să aducă sub formă de concept și viitoarele implementări ale tehnologiei, capabile de self-driving Level 4 și 5.

În primul rând să facem cunoștință cu Elaine, unul dintre cele două prototipuri electrice pregătite de Audi pentru Salonul Auto de la Frankfurt de anul acesta. Fanii mărcii nu vor scăpa din vedere însă asemănarea mai mult decât evidentă cu E-Tron Sportback Concept, prezentat în luna Aprilie în cadrul Auto Shanghai din China. Pentru lansarea Europeană însă Audi a decis nu doar să cosmetizeze subtil ansamblul, ci mai ales să o facă pe Elaine mult mai inteligentă. Aceasta deoarece compania a preluat sistemul „traffic jam pilot” de pe noul A8 (în sine capabil să respecte cerințele pentru autonomie Level 3 SAE) și l-a transformat în „highway pilot”, ce atinge capabilități Level 4.

Static photo,
Colour: Lux Silver

Datorită funcționalității extinse, conceptul se poate conduce singur, fără ajutor uman – însă șoferul poate interveni oricând crede că este necesar și mai ales îi va fi solicitat ajutorul în situații de urgență sau ieșite din comun. Pentru momentele când șoferul vrea să conducă acest crossover cu alură de coupe, cele trei motoare electrice (unul față, două în spate, AWD) dispune de 430 sau 496 CP cu funcția boost, destul pentru a atinge 100 km/h în doar 4,5 secunde. Bateria de 95 kWh – aceeași ca cea de pe E-Tron Sportback ar trebui să ofere o autonomie NEDC de 500 km.



Dacă v-ați plictisit cumva total de condus – caz destul de ipotetic, cel puțin momentan – tot Audi are soluția, în viziunea sa reprezentată de al doilea concept electric și autonom prezentat la Frankfurt: limuzina Aicon. Acesta face un pas major peste Elaine și trece direct la capabilități Level 5 – ceea ce înseamnă că este nu doar full autonom, ci și driverless – adică nu mai are nevoie de intervenție umană în nici o situație. Audi explică asta destul de clar – interiorul ce pare mai degrabă potrivit pentru o cabină first-class de pe un avion de linie are parte de patru locuri în stil „home furniture” și este complet lipsit de comenzile clasice, deci nici urmă de volan sau pedale. În schimb scaunele se pot roti în orice direcție și pasagerii sunt înconjurați de ecrane și sisteme touch – chiar și parbrizul poate fi transformat în ecran cinema sau pentru videoconferințe.

Conform viziunii Audi, ocupanții unor modele viitoare precum Aicon vor face orice vor dori – se vor relaxa, asculta muzică, vor interacționa pe social media sau vor transforma automobilul într-un adevărat birou mobil. Deoarece avem de-a face totuși cu un Audi, sistemul Quattro rămâne prezent – dar într-o formă nouă, conceptul având parte de patru motoare electrice, câte două pe axă, ce dispun de o putere combinată de 350 CP. Audi regândește chiar și normele de performanță pentru Aicon – conform lor nu ar trebui să ne mai intereseze timpii de accelerare, ci mai degrabă viteza de croazieră și autonomia oferită de aceasta (cam în același timp se discută și despre avioanele private) – la o viteză de 130 km/h Aicon va parcurge între 700 și 800 km.



PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE