Noutăți

(Video) Să fim gata aftermarket pentru SEMA

Să fim gata aftermarket pentru SEMA

Astăzi, în Las Vegas, începe cel mai extravagant, cel mai american show posibil – evenimentul „Specialty Equipment Manufacturers Association” – odinioară tradițional dedicat strict profesioniștilor… Astăzi, el este o platformă perfectă pentru producători pentru a-și expune ideile proprii de tuning, dar și accesoriile originale – îmbrăcate în forme cât mai aftermarket.

Înainte de a plonja în avalanșa de noutăți, avem totuși două ediții speciale relaționate – BMW Alpina B4 S Edition 99 și Cadillac V-Series Pedestal Edition. Modele care se înscriu cu brio în curentul aftermarket, astfel încât ne-a fost imposibil să le trecem cu vederea. Mai subtil aftermarket decât Alpina nu prea se poate în cazul BMW – chiar și linia oficial de accesorii M Performance este mai evidentă decât tunerul din Buchloe. De altfel, acesta este recunoscut de autoritățile germane drept un producător de automobile cu toate drepturile, datorită relației apropiate cu „prietenii” lor bavarezi cu blazon alb-albastru.



Alpina B4 S Edition 99 pornește de la baza excelentă reprezentată de B4 S, care oferă 440 CP și 660 Nm – puțin peste un M4 Coupé sau Convertible, ajunge la 446 CP și promite mai ales o experiență a condusului de neuitat – precum și doar 99 de exemplare între ambele versiuni de caroserie. Și da, performanțele au crescut subtil, până la peste 300 km/h viteză maximă indiferent de alegere (RWD, AWD sau Convertible). Plus, estetic, B4 S Edition 99 este absolut impecabil.


Trecem la Cadillac, marca de lux GM care a cam dispărut – dar nu de tot – de pe radarul clienților europeni. Ei bine, amatorii de performanță și exclusivitate ar putea fi interesați de noua serie limitată V-Series Pedestal Edition, disponibilă pentru subtilii „monștri” ATS-V Coupé și CTS-V. Constructorul oferă noua ediție specială pentru a marca 15 ani de la apariția sub-brand-ului V-Series, marcând momentul cu nuanța exclusivă Bronze Sand Metallic și o serie de îmbunătățiri vizuale și de performanță. Astfel, există pachete „carbon fiber”, scaune Recaro sau frâne Brembo, precum și noi seturi de jante de 18 sau 19 inch.


În America, SEMA preia controlul asupra pasionaților aflați în Las Vegas, și drept dovadă că nu și-a uitat rădăcinile de show dedicat accesoriilor de tuning, aduce inclusiv noutăți din această zonă de la producători. Mai exact, Dodge debutează… dungi: dual red, dual blue, sau dual silver! În schimb, Hyundai se concentrează pe partea de performanță, oferind pentru noul Veloster Turbo accesorii precum un nou sistem de evacuare Borla „cat-back”, un kit de suspensie realizat de Eibach, un kit de schimbător sport B&M dar și noi jante de performanță, mai ușoare. Marca soră Kia este și ea accesorizată – modelele Stinger și K900 primind nuanțe speciale pentru caroserii, jante imense de la Dub (22 inch și 24 inch!), precum și evacuări modificate sau suspensii pneumatice.


Ca să trecem la aspecte mai serioase, putem discuta despre germanii de la ABT, care au traversat oceanul pentru a prezenta la Las Vegas Convention Center două foarte rare modificări de tip „widebody” bazate pe SUV-ul SQ5 și RS5 Coupé. Primul nu este doar mai lat, ci și mai puternic – cu 420 CP sub capotă. Al doilea – RS5-R – este o ediție foarte limitată, produsă în doar 50 de exemplare, la rândul său cu o infuzie generoasă de putere (503 CP și 680 Nm).


Lexus vrea să facă elementele aftermarket un pic diferite la SEMA – însă doar pe jumătate. Astfel, două din cele patru concepte pregătite pentru Las Vegas au mers pe varianta clasică – un RC 350 F Sport (Cross Country Custom) și un LS F Sport, pregătite cu grijă în stil sportiv cu ajutor din partea unor parteneri specialiști precum Artisan Spirit, Vossen sau NIA Auto Design. În schimb, noul UX 250h are parte de un suport de acoperiș mai special, menit să găzduiască o bicicletă F SPORT Carbon Fiber Road Bicycle. Iar modelul ES 350 este și mai unic – nu doar via nuanța roșie specială, kit-ul de caroserie Artisan Spirit sau jantele de 20 inch de la Rays. Ci mai ales datorită conținutului portbagajului: pe podeaua de stejar se odihnește un frigider pentru vinuri ce conține o sticlă specială, iar restul spațiului este ocupat de standurile speciale pentru pahare și sticle adiționale.


Și Nissan a decis să fie un pic altfel. Astfel, capul de afiș este deținut de „bătrânul” 370Z, transformat pentru SEMA în Project Clubsport 23, iar standul companiei din Japonia a mai inclus și un SUV compact Kicks transformat în stație mobilă DJ sau o pereche de pickup-uri Titan mai speciale. Project Clubsport 23 primește la bord un V6 twin-turbo de 3 litri ce dezvoltă 400 CP, accesorii și elemente Nismo, în timp ce Kicks Sound Machine i-ar putea fi un bun companion.. pentru o petrecere pe plajă. Cât despre Titan, am văzut deja versiunea Ultimate Service, astfel încât noutatea este reprezentată de Paws One Titan, un vehicul de urgență dedicat companionilor noștri fideli.


Poate vă mai aduceți aminte de momentele de început ale francizei Fast&Furious, când bugetele nu erau atât de mari și aveau loc inclusiv modele mai… umile, precum VW Jetta. Ei bine, constructorul german pare să se fi pregătit pentru Las Vegas de o nouă apariție în franciză. Astfel, compania a pregătit pentru SEMA un trio de versiuni custom pentru Jetta – noua generație – cu ajutorul celor de la Air Design USA, H&R, sau a unor entuziaști precum Jamie Orr. Nici una dintre ele nu este prea rapidă, modificările estetice fiind axate pe ideea de stil (sau lipsa lui) iar cele mecanice pe ideea de creștere a manevrabilității.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE