Auto util Motorsport Știri Video

(Video) 600LT Spider Pikes Peak sau Kia Stinger GT420

600LT Spider Pikes Peak sau Kia Stinger GT420

Marea Britanie este prezentă astăzi în format motorsport. Cu un mic ocol prin Colorado, în cazul 600LT Spider Pikes Peak Collection și cu aromă sud-coreeană în situația unicatului Stinger GT420. Bonus, vă oferim vânzările pentru primele șase luni ale anului în toată Europa.

A mai trecut un an și faimoasa urcare de la Pikes Peak a mai bifat o glorioasă ediție. Iar tributurile în nebuneasca lume de la altitudinea înaltă a spectaculoasei competiții pot veni de oriunde. Chiar și din Anglia, via McLaren 600LT Spider. Autorul noii Pikes Peak Collection este, însă, dealerul McLaren of Denver, din Colorado.

600LT Spider Pikes Peak sau Kia Stinger GT420

Desigur, de materializarea colecției s-a ocupat chiar constructorul britanic, prin intermediul diviziei McLaren Special Operations (MSO), care la cererea McLaren Denver a realizat o colecție de șase exemplare diferite. Nu în materie de performanțe, fiind oricum cel mai extrem model al „Sports Series” – ci în materie de atitudine: șase culori distincte (Black Gold, White Gold, Nerello Red, Volcano Red, Aurora Blue și Midas Grey), plus o abundență de accente aurii și negru mat. Nu au fost uitate nici jantele speciale – Satin Speedline Gold. Interiorul are parte de numeroase elemente de personalizare, precum și de inspiratul MSO Club Sport Pack care, printre altele, împrumută de la Senna scaunele din fibră de carbon.

În Marea Britanie, divizia locală a constructorului sud-coreean Kia este preocupată de extragerea esenței competiționale din modelul sport Stinger. Astfel a luat naștere versiunea Stinger GT420, un unicat care se mândrește cu titulatura de cel mai puternic Stinger al lumii. GT420, așa cum sugerează și numele, este dedicat lumii motorsport-ului, puterea crescând de la 365 CP și 510 Nm la valoarea de 422 CP și 560 Nm. Iar apariția unicatului GT420 a fost un efort de-a dreptul internațional – contribuind și specialiști de la Hyundai Motor Europe Technical Centre, din Rüsselsheim, Germania. Foarte interesant, vehiculul donator pentru GT420 ar fi avut rezervată o soartă cruntă dacă nu ar fi existat acest prototip. Acesta era destinat compactorului, fiind un exemplar de pre-producție.

Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeana nu au avut o evoluție pozitivă după primele șase luni, în perioada ianuarie – iunie 2019 fiind înmatriculate 8.183.562 autoturisme noi, ceea ce reprezintă o scădere cu -3,1 % comparativ cu perioada similară din 2018. Spre deosebire de Germania, care a crescut aproape nesemnificativ (+0,5 %), Franța (-1,8 %), Marea Britanie (-3,4 %), Italia (-3,5 %) și Spania (-5,7 %) au înregistrat pierderi destul de importante. România, clasată pe locul 16 la nivelul UE, a avut un volum de 71.620 autoturisme noi înmatriculate, înregistrând cea mai mare creștere a înmatriculărilor de autoturisme noi din UE , de +19,2 %, după primele șase luni ale anului, conform datelor ACAROM (Asociatia Constructorilor de Automobile din România).  

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE