Știri Video

(Video) 40 de G, electro HST & Vandal One cu Type R

(Video) 40 de G, electro HST & Vandal One cu Type R

Mercedes-Benz aniversează nu mai puțin de patru decenii de la introducerea Clasei G, în timp ce Land Rover privește doar către viitor cu noua versiune electrificată Range Rover Sport HST. În plus, pentru pasionații sesiunilor de circuit, avem modelul Vandal One, echipat cu propulsorul de pe Honda Civic Type R.

Din 1979 și până acum au trecut 40 de ani de legendă pentru Clasa G de la Mercedes-Benz, un automobil emblematic pentru marcă dar și pentru pasionații vehiculelor tot-teren. Dovadă a durabilității sale – la propriu și la figurat – doar trei generații au fost lansate de-a lungul celor patru decenii de existență. Primul G-Klasse a fost lansat în februarie 1979 în Toulon, Franța, cu Mercedes spunând pe atunci că oferă „capacități de necontestat atât pe teren accidentat, cât și pe carosabil”, dar și „o gamă largă de întrebuințări”.



Valori care între timp au mai câștigat și puncte la capitolele lux și tehnologie – ștacheta fiind ridicată de anul trecut de noua generație Clasa G 463, construită în continuare la Graz, Austria. Astăzi, Clasa G s-a reinventat cu mare grijă – păstrând abilitățile excelente de off-road şi designul exterior emblematic și adăugând progrese tehnologice importante, precum șasiul dezvoltat împreună cu divizia Mercedes-AMG.



Un alt specialist al off-road-ului clasic, Land Rover, nu pare să mai privească vreo clipă în urmă – ci doar către viitor. Cel puțin nu atunci când discută despre noul lor model electrificat – ediția specială HST a cunoscutului Range Rover Sport. Aceasta aduce un mix de sportivitate, eficiență și rafinament în gama marelui 4×4: avem propulsor cu șase cilindri în linie, pe benzină, din seria Ingenium, un sistem „mild hybrid” cu tehnologie 48V, dar și un mic supercharger electric. Motorul cu șase cilindri, de trei litri și 400 CP este complet nou, fiind secondat de un mic motor electric parte din sistemul „mild hybrid” ce stochează energia degajată în timpul frânărilor într-o baterie pe 48V – și o returnează atunci când există solicitări mari pentru un plus de eficiență.


În plus, tributar numelui RR Sport, sistemul este gândit să ofere și un plus de dinamism, deoarece sistemul turbo al motorului pe benzină este ajutat de micul supercharger electric pentru a reduce cunoscutul fenomen de „lag”. Sosit în locul mai vechiului propulsor V6, noul HST are 400 CP și 550 Nm, suficient pentru a sprinta de la 0-100 km/h în 6,2 secunde și apoi până la o viteză de top de 225 km/h. Cu ajutorul sistemului Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV), tehnologie prezentă și pe noul Evoque, consumul de combustibil este redus până la o medie de 9,3 l/100 km.


Ediția specială HST se diferențiază și vizual de restul gamei, la exterior fiind prezente numeroase elemente din fibră de carbon, două noi opțiuni pentru jante, cinci culori (Santorini Black, Fuji White, Indus Silver, Firenze Red sau Carpathian Grey), precum și etriere roșii sau gri. Nici interiorul nu este mai prejos, cu scaune Dynamic ajustabile pe 16 direcții, tapițerie din velur sau padele Satin Chrome – totul pentru un preț de minim £81.250, în Marea Britanie.


Pentru că zilele senine ale verii par din ce în ce mai aproape, pentru joaca pe circuit de anul acesta vă recomandăm un model perfect adaptat. Acesta este Vandal One, o bestie dedicată traseelor din afara circulației publice, cu un singur loc, fără acoperiș, grea de doar 555 kg și echipată cu propulsorul de pe Honda Civic Type R. Greutatea de furnică a fost obținută cu ajutorul unei caroserii monococă din fibră de carbon, în timp ce inima japoneză de 2 litri are nu mai puțin de 340 CP. Iar dacă nebunia îl caracterizează pe pilot, atunci se poate selecta versiunea hardcore R, de 560 CP – pentru un legendar raport supraunitar între putere și greutate…

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE