Știri

34 de modele Dacia vechi au fost salvate de la dispariție

Peste 30 de maşini Dacia au fost transformate în vehicule istorice şi au scăpat, astfel, de drumul la fiare vechi.

HPIM0631.JPG
O mașină Dacia de poliție care a patrulat străzile României

În prima jumătate a acestui an, 24 de maşini Dacia 1300, la care se adaugă şapte Dacii 1100 şi trei 1310 (prima serie cu caroserie 1300, fabricată până în 1984) au intrat în Retromobil Club România. În perioada ianuarie – iunie, au devenit vehicul istoric aproape la fel de multe maşini cât în întregul an 2013, când sectia Dacia Clasic a primit 39 de automobile. Atestarea ca vehicul istoric presupune ca automobilul să fie în stare bună şi fără modificări, cu excepţia consumabilelor.

Lagonda V12 – comoara din hambar

Cele mai multe dintre Daciile proaspăt atestate au numere de Bucureşti, Maramureş şi Braşov. Pe listă se regăseşte o Dacia 1300 din 1969, primul an în care acest model a fost produs în ţata noastră, în doar 293 de exemplare. Multe dintre maşinile bune se pierd şi ajung la REMAT pentru că proprietarii lor preferă să primească un tichet Rabla în valoare de 6.500 de lei, în loc să investească în restaurarea lor sau să le vândă la preţul pieţei, care de cele mai multe ori este sub această valoare.

“Încurajăm oamenii să salveze maşinile vechi româneşti, din păcate tot mai puţine. Cu programul RABLA, au dispărut multe exemplare în stare impecabilă, proprietarii preferând să renunţe la “babuţa” din garaj pentru câteva sute de lei primite pe piaţa gri. Ne-am dori să nu mai vedem astfel de maşini la centrele de colectare a fierului vechi, ci la parade auto, conduse de tinerii din ziua de azi, care trebuie să cunoască şi să ducă mai departe trecutul industriei auto din România”, spune Ovidiu Măgureanu, preşedintele secţiei Dacia Clasic a Retromobil Club România.

Impresionanta colecție de mașini a lui Jay Leno – reportaj

În total, Retromobil Club România are atestate 284 de vehicule româneşti, dintre care 271 de autoturisme, 3 motorete, 8 camioane şi două autoutilitare. Secţia Dacia Clasic cuprinde în prezent 45 de maşini Dacia 1100, 90 de exemplare Dacia 1300, dar şi 4 Dacia 1310. La acestea se adaugă şi câteva automobile rare, precum Dacia 2000, 1301 si 1300 LS, câte una din fiecare.

“Cantitativ suntem departe de nivelul dorit. Îi felicităm pe cei care conservă un vehicul istoric românesc şi îi incurajăm şi pe alti colegi să salveze, pentru generaţiile viitoare, o fărâma din istoria industriei auto-moto din România”, spune Bogdan Coconoiu, preşedintele Retromobil Club România. În prezent, pot fi făcute vehicul istoric maşinile pentru care producţia a fost oprită în urmă cu cel puţin 30 de ani. “Dacă legea nu va fi modificata rapid în 30 de ani vechime, în lipsa oricăror date certe în ceea ce priveşte perioada de fabricaţie, Oltcit Club, Dacia Sport, Roman, DAC, Dacia 500, Dacia 1310 Seria II şi modelele optzeciste din seriile ARO 10 şi 24 nu au nicio sansă să supravieţuiască”, mai spune Bogdan Coconoiu.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE