Știri

3 x Bugatti la Dubai, peste 50 de ani de EV-uri Opel

3 x Bugatti la Dubai, peste 50 de ani de EV-uri Opel

Bugatti a dus trei modele reprezentative la Dubai: EB110, Veyron și Chiron. Constructorul german sărbătorește o jumătate de secol de mobilitate sustenabilă. Iar Dacia și Renault se alătură luptei împotriva pandemiei de coronavirus.

Bugatti nu prea mai poate face mare lucru acasă în Franța. Însă meleagurile exotice din Emiratele Arabe Unite sunt încă disponibile, astfel încât Bugatti a ajuns pe la Dubai. Și nu oricum, ci într-o formație inedită – câte un exemplar din fiecare decadă care a trecut. EB110 pentru anii ’90, Veyron 16.4 Super Sport pentru primul deceniu al mileniului curent și mărețul Chiron pentru cel de-al doilea, care tocmai a trecut.

3 x Bugatti la Dubai, peste 50 de ani de EV-uri Opel

Bugatti a dus la Dubai această adevărată „Sfântă Treime” pentru a demonstra asemănările și deosebirile. Toate au aceeași culoare pentru caroserie, filozofii diferite de design și caracteristici tehnice… similare. Adică fiecare are câte patru turbocompresoare, o construcție care implică multă fibră de carbon, sisteme de tracțiune integrală și o serie de recorduri la momentul apariției. Evident, Bugatti nu putea rata la Dubai și o atracție majoră pentru automobiliști – circuitul Yas Marina.

3 x Bugatti la Dubai, peste 50 de ani de EV-uri Opel

Opel a început să trimită pe drumurile din Europa primele sale modele de serie plug in hybrid și EV: Grandland X și Corsa-e. Modelul electric Opel Vivaro și versiunea EV a noii generații Mokka X își vor face și ele apariția în 2020. Vor urma de anul viitor Combo-e, Zafira-e Life și succesorul modelului Astra. Practic, toate modelele Opel – autoturisme sau vehicule comerciale – vor avea o variantă electrică până în 2024.

3 x Bugatti la Dubai, peste 50 de ani de EV-uri Opel

Opel a început cercetarea și dezvolarea sistemelor de propulsie electrică acum mai bine de cinci decenii, în 1968. Pe atunci, Kadett B Stir-Lec I prezenta principiul „autonomiei extinse” care avea să intre ulterior în producție cu Opel Ampera. Stir-Lec era alimentat de 14 baterii cu plumb, iar electricitatea era generată de un motor cu combustie Stirling, montat pe spate. Trei ani mai târziu, Georg von Opel, nepotul fondatorului companiei, aducea glorie activităților de electrificare: șase recorduri mondiale la volanul unui Opel Electro GT.

3 x Bugatti la Dubai, peste 50 de ani de EV-uri Opel

Groupe Renault România susține lupta împotriva pandemiei de coronavirus (Covid-19) și pune la dispoziția spitalelor din România, sub formă de sponsorizare, în acord cu Ministerul Sănătății, 100 de vehicule Dacia și Renault. Autoturismele vor fi folosite pentru deplasările personalului medical și auxiliar, în situații de urgență identificate de către autorități la nivel național.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE