Magazin Știri Tehnologie Video

(Video) 2020: ACH130, EVO RWD, TOGG & Fisker Ocean

2020: ACH130, EVO RWD, TOGG & Fisker Ocean

Începem anul 2020 în forță, cu un Aston Martin aerian – ACH130. Lamborghini a prezentat versiunea EVO RWD a lui Huracan, iar Turcia are de acum propriul producător auto – TOGG. Chiar înainte de CES, mergem și în SUA pentru debutul electricului Fisker Ocean.

Britanicii încep anul 2020 ceva mai diferit – SUV-ul DBX ar putea fi acompaniat de noul ACH130 Aston Martin Edition, un vehicul… aerian, produs de Airbus Corporate Helicopters. Este un elicopter mai aparte – fiind o serie de lux dedicată utilizatorilor privați. Și cu o pasiune pentru Aston Martin, deoarece stiliștii producătorului auto insular au creat o întreagă serie de elemente exterioare și interioare dedicate modelului ACH130. Peste tot apar trimiteri la Aston Martin, iar compania a creat patru versiuni diferite de nuanțe exterioare – Stirling Green/Jet Black, Xenon Grey, Arizona, ori Ultramarine Black.

2020: ACH130, EVO RWD, TOGG & Fisker Ocean

Interioarele vin în combinații complementare – velurul Pure Black fiind dublat de elemente din piele în nuanțele Oxford Tan, Pure Black, Cormorant, sau Ivory. Scaunele din față au parte de anumite detalii care amintesc de modelul DB11, iar puterea este și ea la nivel cu pretențiile companiei din Regatul Unit. Mai exact, ACH130 Aston Martin Edition are parte de un propulsor Arriel 2D ce livrează 952 CP la decolare – suficient pentru o viteză de croazieră de 134 noduri – 154 mph – 248 km/h. Autonomia este de patru ore de zbor cu șase persoane la bord.  

2020: ACH130, EVO RWD, TOGG & Fisker Ocean

Lamborghini începe anul 2020 cu un mic „deliciu” pentru șoferii pasionați de modelele cu tracțiune spate. Experți în zona supercar-urilor cu tracțiune integrală, italienii ies uneori din zona de confort – noul Huracán EVO RWD fiind un exemplu concludent. Experiența pură de condus pare să fie atracția principală – cei 610 CP și 560 Nm ai motorului V10 de 5,2 litri (încă) aspirat natural fiind combinați cu tracțiunea spate și un sistem dinamic de control al direcției, plus un sistem de control al tracțiunii modificat. Astfel echipat, Huracán EVO RWD cântărește 1388 kg, ajungând la 100 km/h în 3,3 secunde și apoi la 326 km/h.

TOGG – Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu – este primul producător auto turc complet autohton. Iar compania a debutat cu fast, în prezența infamului președinte Recep Tayyip Erdoğan în cadrul unui eveniment public desfășurat la IT Valley din Gebze. Primele sale modele sunt de fapt un prototip de crossover de clasă medie și un concept de sedan – primul, denumit C-SUV, fiind programat pentru debut în 2022. Special pentru acesta TOGG a dezvoltat un sistem de propulsie complet electric ale cărui drepturi de proprietate intelectuală sunt deținute în mod exclusiv de Turcia (!). Clienții vor avea la dispoziție două niveluri de autonomie – 300 sau 483 km, viitorul C-SUV având la bord și un sistem de reîncărcare rapidă (80% în 30 de minute).

Detaliile de propulsie sunt deja destul de comune în lumea EV-urilor – versiunea de bază va fi dotat cu un singur motor electric, amplasat la nivelul punții spate, ce va livra aproximativ 200 CP. Versiunea cu două motoare electrice va oferi capabilități AWD, puterea crescând la 400 CP. TOGG promite accelerații de la 0 la 100 km/h în 7,6 – respectiv 4,8 secunde pentru versiunea de top. Designul exterior și interior curat este opera casei de stil Pininfarina, fiind inspirat de cultura turcă – în mod specific de zona Anatoliei. Astfel, grila radiatorului și jantele au un motiv floral – în timp ce interiorul se inspiră din era digitală. Atât șoferul cât și pasagerul din dreapta au parte de o multitudine de ecrane digitale, comenzile tradiționale fiind reduse la un minim necesar. TOGG a inclus mai toate elementele de tehnologie avansată disponibile în acest moment – C-SUV se va baza pe o arhitectură digitală flexibilă, cu sistemul semi-autonom Level 2 „Slow Traffic Pilot” capabil să treacă mai târziu la Level 3 și mai departe, capabilități OTA (îmbunătățiri software over-the-air) și V2X (conexiune vehicle-to-everything), precum și viitoare servicii bazate pe conectivitatea 5G.

Trecem în America, acolo unde Fisker a reușit să fure startul mega-evenimentului CES din Las Vegas. Și a făcut-o simplu, prezentând așteptatul său model SUV complet electric – Fisker Ocean – la Los Angeles. Crossover-ul EV promite pentru startul vânzărilor din 2021 un preț accesibil ($37,499) precum și o autonomie consistentă, de maxim 482 km (300 mile). Conform Fisker, modelul Ocean va utiliza un pachet de acumulatori de 80 kWh iar performanțele vor include un sprint la 60 mph (96 km/h) în doar 2,9 secunde.

Totuși, constructorul american nu a oferit toate detaliile, menționând doar că vor exista versiuni cu două sau patru roți motrice – iar SUV-ul va include și funcționalitatea „California Mode”. Aceasta pare menită să transforme SUV-ul într-un model „open air”, acționând concomitent deschiderea geamurilor și a plafonului vitrat. Interiorul adoptă stilul minimalist – head-up display și instrumentar digital pentru șofer, plus un ecran tactil de mari dimensiuni în poziție centrală. De aspectul inovator se vor ocupa cele cinci butoane cu răspuns „haptic” (legat de simțul pipăitului) de sub acesta, oferind scurtături către funcțiile principale. 

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE