Your message has been sent, you will be contacted soon

Call Me Now!

Close
Home » Noutăți » Primul test: noul Peugeot 308

Primul test: noul Peugeot 308

Noul Peugeot 308 și-a făcut deja debutul în România, iar noi l-am testat în premieră echipat cu motorizarea e-HDI de 1,6 l și 115 CP.

Noul Peugeot 308

Noul Peugeot 308

Peugeot a rupt tradiția și nu a mai schimbat numele modelului său compact odată cu lansarea unei noi generații. Dacă ar fi făcut ca și până acum, noul Peugeot 308 s-ar fi numit 309, însă credem că francezii și-au dat seama că în curând rămâneau fără cifre, așa că au decis să păstreze “8” în denumirea compactei.

Test: Peugeot 301

Noul Peugeot 308 are ambiții mari și își propune să atace atât conurenții tradiționali din segment, cum ar fi VW Golf, Toyota Auris sau Mazda3, ci și câteva modele premium, în special Audi A3 și BMW Seria 1. Cum își propun să facă asta? Ei bine Peugeot promite o serie de echipamente de ultimă generație, cum ar fi tempomatul inteligent, cu funcție de frânare, dar și motorizări Euro 6 foarte performante și economice.

Pentru început, gama este formată din motorizări Euro 5:

1.2 l VTi – 82 CP 114 g/km CO2 – Cutie de viteze manuală cu 5 rapoarte

1.6 l THP – 125 CP 129 g/km CO2 – Cutie de viteze manuală cu 6 rapoarte

1.6 l THP – 155 CP 129 g/km CO2 – Cutie de viteze manuală cu 6 rapoarte

1.6 l HDi – 92 CP 93 g/km CO2 – Cutie de viteze manuală cu 5 rapoarte

1.6 l e-HDI – 115 CP 95* g/km CO2 – Cutie de viteze manuală cu 6 rapoarte

Deocamdată însă, motorizările Euro 6 sunt doar o promisiune, pentru că lansarea lor este programată pentru 2014. Atunci, gama va fi completată cu următoarele versiuni:

1.2 l e-THP – 110 CP – Cutie de viteze manuală cu 5 rapoarte

1.2 l e-THP – 130 CP – Cutie de viteze manuală cu 6 rapoarte sau automată cu 6 trepte

1.6 l BlueHDi – 120 CP – Cutie de viteze manuală cu 6 rapoarte

2.0 l BlueHDi – 150 CP – Cutie de viteze manuală cu 6 rapoarte sau automată cu 6 trepte

Noul Peugeot 308 se rupe complet de trecut atât ca design exterior cât și interior. Până și platforma modulară (EMP2) este nouă. Grație ei, masa mașinii a scăzut în medie cu 140 kg, la fel și lungimea, care a ajuns la 4,25 m, însă ampatamentul a fost mărit.

Sisteme electronice de stabilitate – test comparativ

La interior este suficient spațiu suficient pentru pasageri atât în față cât și în spate, cu mențiunea că libertatea de mișcare pentru geneunchii pasagerilor nu este totuși cea mai bună din clasă. Noul Peugeot 308 se laudă cu un desing și layout complet inovatoare în cazul planșei de bord. I-Cockpit, cum este denumit noul concept, pune accentul pe linii simple și reduce la minimum comenzile. Astfel, pe consola centrală avem un ecran tactil de mari dimensiuni ce controlează toate funcțiile mașinii. Peugeot se laudă că acesta ar avea 9,7 inchi, însă suprafața utilizabilă este ceva mai mică, fiind redusă de o ramă pe care sunt amplasate butoanele de tip shortcut pentru accesul în meniu.

Navigarea prin meniuri este, de altfel, intuitivă, iar sistemul răspunde rapid la comenzi. Mai puțin plăcut este faptul că versiunea medie de echipare, Active, are și o serie de plastice dure, mai puțin plăcute la atingere. Cadranele de bord sunt aplasate deasupra volanului de mici dimnesiuni, ceea ce necesită o perioadă de acomodare.

Peugeot ar putea fi preluat în curând de o companie chineză

Noul Peugeot 308 are un comportament rutier ce pune în general accentul pe confort, deși pe denivelări mai ample suspensiile lasă de dorit, lucru ce se simte mai ales pe banchetă. Aici este de vină și puntea spate semirigidă. Ruliul pe viraje este  destul de pronunțat, însă asta nu înseamnă că mașina este greu de controlat la limită, ci doar că trebuie să te obișnuiești cu reacțiile ei. Direcția este destul de precisă, însă nu îți oferă prea multe informații legate de poziția roților și, în consecință, nici prea multă siguranță în abordarea virajelor dacă vrei să adopți un stil de conducere mai sportiv. Am remarcat de asemenea și antifonarea excelentă a interiorului. Chiar și la viteze mari zgomotele sunt abia perceptibile în habitaclu.

Prețurile pentru România pleacă de la 13.515 euro (sau 10.900 euro + TVA), pentru motorul în trei cilindri de 82 CP și echipare Access. Această valoare include și un discount de lansare în valoare de 850 de euro. Pentru modelul testat, 1.6 e-HDI în echipare Active trebuie să scoateți din buzunar 18.684 de euro, dar dotarea standard este generoasă, incluzând aer condiționat automat cu reglaj pe două zone, jante aliaj de 16 inchi, ecranul tactil și comenzi audio pe volan.

 

Etichete: